lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Pyssel och aj aj aj

Publicerad 2012-12-30 13:19:26 i Allmänt,

Gubben och sonen dom pysslar och grejar med finrummet så att snart är det min tur att fixa där inne. Jag sitter och ligger med magverk så att jag håller på att dö. Men det vet jag att det har att göra med att man tryckt i sig massa flötig mat under julen och nu i mellan dagarna. Och allt godis som man ätit hmm magen är inte van vid det kan jag lova så att nu i dag strejkar den för fullt. Men att det får man ta när det syndas. Vi ska snart ta en paus från renovering och åka och införskaffa det som behövs till i morgon och sen blir det en tur till Hanna och fixa med hennes tv och fika lite. Hon har fixat en del som jag ska ha med hem också. Funderar på att kladda i lite färg i skallen så man ser lite pigg ut igen, men att vi får se vad man orkar med och vad klockorna blir mm innan man har ro med det. Snutta har varit borta nu ett tag och saknaden är stor men att hon kommer på onsdag hem igen för att sen ge sig iväg på fredag igen suck. Men jag får några dagar med henne hemma sen innan skolan börjar igen. Skrutten han saknar henne hur mycket som Hellst och vill att hon ska vara hemma nu. Men att han kommer nog vänja sig när han blir större och förstår varför hon åker ifrån han. Fy vad trött man är och det har nog med magen att göra tror jag allt. Undra vad man ska äta i dag och när mm det får man fundera på en stund nu allt. Aj aj aj min mage kan jag lova. Imorgon blir det en lugn dag med god mat, dryck och trevligt sällskap att fira nyår med :) Hoppas på att grannen ska smälla i år med som förra för det var fint. Vi köper och smäller nästa år då snutta är hemma och firar med oss. Högtidsdagar då hon inte är hemma är jobbiga man tappar lite av glädjen och lusten att fixa med saker. Men att gör så gott man kan med allt. Nästa år då har vi ett fint finrum att vara i och fira i med dom man vill :). Undrar just hur det kommer se ut med saker och ting nästa år? Mm det märks då

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela