lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Flera dagar

Publicerad 2013-04-20 14:23:06 i Allmänt,

Ja det är ett tagsen man skrev något här och det är väldigt länge sen man hade orken, lusten, viljan att skriva något alls. Jag har för mycket i skallen och ingen ro att sitta still. Mellan varven är man som en durasell kanin som har damp tror jag. Måste göra något hela tiden och jag blir rätt förvirrad när jag y tappar kontrollen över saker. Jag har som sagt för mycket i skallen och jag har massor igentligen att fixa med som jag inte har orken till. Tragist men sant, fan skulle behöva röra på dett fläsk så att folk slipper fundera på om jag ska ha barn igen eller inte. Men så är inte fallet jag är bara fet och jag har ätit mig till det också ensam så att nu vet ni det. Jag borde röra på mig lite men att jag som sagt orkar inte det och gnistan finns knapt heller till det :(. I torsdas så damma jag av och fixa lite, barnen var inte på humör alls och det var synd. Man önskatr att dom kunde vara roliga och glada men inte alltid, jonathan han är sur för att jag åker ifrån han nu om dagarna och han får vara längre hos maggan. Men att jag får ta det, han lyssnar inte, skriker, slänger saker och gråter hela tiden och bara är arg mot oss. Som sagt handlar om att han är arg för att jag inte har samma tid med han som jag har haft. Hi grrr  hoppas det går över snart och han lugnar sig lite. Men att det är bara att härda ut. Han är väldigt snäll annars, snutta hon växer mer å mer för hur längre tiden går som hon får vara ensam om dagarna en stund. Hon tycker det är super kul att ha egen nyckel hem å att hon får ta ansvar nu när jag med jobbar. Jag är på ett ställe där jag trivs som bara fan och jag tycker det är hur kul som hellst att kliva upp på morgonen och åka å jobba, att jag gör något nyttigt. Det ser ut som att jag kommer bli kvar väldigt väldigt länge och det hoppas k jag på. Jo om ni undrar varför det står lite knasigt mellan varven så beror det på att jag inte kan sudda för att gör jag det så suddas allt ut som jag skrivit och det är inte kul att behöva börja om hela tiden så att i dag får ni stå med det som sagt.
 
Fredag : Fredag morgon blev inte en vanlig dag eller morgon, snutta stack till skolan som vanligt och sen skulle hon med anna-elisabeth hem å sova över. Jag och david lediga för att vi skulle till motala och kolla hjärtat på skruttem, skrutten. Det gick bra dom gick igenom det hela noga och det var lugnt för skrutten, han satt stilla och han sa inte många orde heller, han låg också stilla när han skulle det. Dom hitta blås ljud ännu men att det var inga farliga utan dom kommer växa bort trodde dom och dom var mycket mycket possitiva till det med. Så att vi var en lättad familj när vi gick där ifrån och skrutten han var lite sliten. Vi tog beslutet att stor handla när vi ändå var där så att nu är det gjort :) På vägen hem så somna skrutten och han sov hela vägen hem och en bra stund i sängen också. Han blev nog utmattad av all spänning och allt som hände runt han tror jag. Sen blev det laga mat, städa klart mm mm och när kvällen kom så somna man gott. Var på affären med hanna å handla också och skrutten tyckte det var kul att träffa henne igen.
 
Lördag: är det i dag och solen lyser som bara den och allt är toppen toppen :) Jonathan ligger och sover å har gjort det en stund nu. Han har varit med ute och hjälpt till att packa på morfars saker på flaket och fixat en del annat. Jag var med ut en bra stund också å det var kallt tyckte jag brr. Nu är dom iväg å lämnar grejerna i stugan så att nu börjar det hända lite i alla fall och vi börjar få lite mer plats mm å det är skönt :) Jag ska snart väcka min son för att snutta ska hämtas kl 15.00 så att det blir hämta henne och sedan till öb å sen hem. Gäsp det hade varit skönt att sovit en stund men att jag beslöt mig att sätta mig här. Blä jag blundar när jag kliver ut i köket för att där står disken efter maten och jag är så sjukt trött på disk som det blir så fort man gör något eller ibland känns det som att det räcker att tänka attt tänl tänka på att man ska göra något så blir det disk. Ja ja jag får ta tag i det sen när jag kommer hem igen om jag har orken, hoppas att barnen beslutar sig för att vara ute sen så att jag kan blunda en stund och bara slappa innan man tar tag i skiten igen. Fattar inte att man ska behöva vara så trött hela tiden och jag hoppa as hoppas att det går över snart för att jag orkar inte gå runt å vara trött hela tiden heller. Skrutten han vakna genom förkyld i morse så att han är på lite tråkigare humör än annars :( UndrRar om snutta haft det bra? Men att det tror jag allt ha hon har. Grrr hatar att inte kunna sudda när jag behöver det för att det är knapt jag själv fattar vad jag har skrivit. Men att man ska nog inte heller skriva när man är så trött som jag är nu. Men att vädret är underbart och det gör hur mycket som hellst :) Hanna hon har varit hos sin pappa i dag och kollat till han, han ligger kvar i linköping och vi vet ej när han får komma hem igen. Men att vi får hålla tummarna för att han kommer hem snart :) Blir att mysa i kväll med barnen och hoppas på att dom vill vara snälla å goa. jag kommer att slänga mig i sängen å somna gott så fort skrutten somnat och allt är lugnt. Fan sjukt trött nu och jag bara längtar efter min säng :)
Nä ha det gott nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela