lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Kväll

Publicerad 2013-04-09 22:47:36 i

Då sitter man och är nervös inför morgon dagen. Men jag har även en oro och en sorg som är svår att känna. Ragna pappas sambo ligger och slåss för sitt liv. Hon har varit sjuk ett tag men inte tyckt att hon behöver åka in. Sämre å sämre blev hon. Till slut gick hon till Vc och det visa att hon hade lunginflammation och fick medicin. Men hon blev sämre och i dag åkte hon in akut till Motala med ambulans. Där satte dom ner slang i lungorna på henne och kom fram till att hon har långt gången kol. Så det blir fart till Linköping och där hamna hon i koma och efter mer tester och röntgen så visa det sig att hon har canser också. Så att nu ligger hon i respirator och slåss för sitt liv. Så att tårar har runnit och det är ofarbart att det är så här. Inte så länge sen vi fira Jonathan och hon var här. Det känns konstigt som bara den. Visst vi kunde bråka och vara osams men hon är snäll, förstående och en god lyssnare. Hon var rolig och vi var lika på många sett. Jag hoppas att hon kommer tillbaka till oss och att det blir som vanligt igen. Men inte nog med det, så är pappa sjuk och ska genom gå en del han med. Så att man är orolig för honom också. Jag hoppas att han orkar ta sig igenom detta. Men att jag ska stötta han av hela mitt hjärta och jag ska hjälpa han så mycket jag bara kan. Har varit hos pappa en stund i kväll och det var konstigt att vara där utan Ragna. Man leta efter henne med blicken även om man visste att hon inte var där. Var sorgligt och jag försökte hålla tårarna inne för pappas skull. Hur kommer allt bli nu? Hur ska det gå? Mm det är mycket nu, och skallen full. Borde sova igentligen men kan inte riktigt. Nervig inför jobbet och orolig som bara den för Ragna och pappa. Jag hoppas att stunden i bilen till jobbet kan göra att man rensar skallen lite och gör ett bra jobb trots allt. För hur det än slutar med allt så måste mitt liv gå vidare. Jobbet måste skötas och funka. Jag ska göra mitt bästa och luren smyger jag med i förklädet så att jag kan svara i smyg om det ringer eller så. Jag undrar om pappa lyckats slappna av och sover nu? Eller snurrar tankarna på han så att han är vaken? Jag hoppas att det går bra för han i morgon på sjukan. Nu säger jag god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela