lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Kväll

Publicerad 2013-04-01 21:46:18 i

Ja nu är det kväll, kvällen kunde vara bättre tro mig. Jaqueline springer på sitt håll å gnäller mm. Jonathan i sitt esse och har sina ryck. Så att kvällen den håller på att göra mig galen. Har hunnit med en del och det känns bra :)

Morse:
Vakna ganska tidigt och det var sonen som väckte mig till liv med gosiga kramar å pussar. Men jag vaknade ändå med ångest, en ångest som inte går att beskriva. Vi skulle ju på middag. Och denna middag har man laddat inför sen Jonathan firades. Så att i dag var det dags att ta tag i det. Man fixade frukost och lite. David åkte och tvätta bilen och jag fixade ungar, vilket inte var det lättaste med tanke på att dom hela tiden bråka och inte lyssnade inte, dom hade stängt av hörapparaten ordentligt. Efter mycket om och men blev dom klara och då var det jag som skulle fixas till å bli något jag som jag aldrig kan. Snygg och fräsch, och då blev jag ännu mer stressad och ångesten ännu mer på mig. Jag visste inte alls vad jag skulle ha på mig. Tror jag bytte kläder nja ca 4ggr och kände mig inte alls bekväm i något. Det jag fick på mig var ett par vita mysbyxor och en tröja. Kändes bättre än det andra men inte mycket. Plufsig och valkar över allt ändå men kunde ändå andas en del.

12:30
Ja då satt man i bilen på väg dit och solen å vädret var underbart men att jag kunde inte slappna av alls å njuta. Ångest över att sitta där, där i samma bord som dom andra. Behöva klistra på ett leende och vara trevlig för att man måste. Inte för att vi vill, dom andra tycker det är kul att ses men inte mig. Och jag kan inte på stå att man överdrivet glad heller. Man hade även ångest för vad det skulle bli för kommentarer eller blickar om håret och klädseln man hade. Kan lova att det var en väldigt väldigt lång resa till sjögesta motell.

13:00
Framme, lg och Anita var där när vi kom men vi var först av dom andra. Vi brukar inte vara det men nu var vi det. Tessan och Petrus kom efter oss. Inte ett ljud till mig och det kändes som dom såg rakt igenom mig. Men att så är det, ibland går det skit bra att prata tydligen men inte andra gånger. Van vid det nu. Sen kom Ella och Jesper då blev det dom å Tessan å Petrus i en klunga. Jag stog för mig själv. Sen kom Johanna med sin sambo och då blev det 3 läger. Jag och barnen, Johanna å Anita, och sen resten. Middagen stel och man fick tvinga fram ord. Johanna sa några ord och så men inget mer. Men dom andra prata desto mer. Och det kändes som om jag ville dö när jag kom å gick till bordet med Jonathan i famnen. Petrus, Tessan, Ella, å Jesper titta på mig och skratta å utbytte sina blickar. Var det kläderna? Gick jag konstigt? Var det något med håret? Eller var det Jonathan? Tankarna for runt i skallen och jag ville bara skrika, och springa hem å aldrig mer se dom kan jag lova. Det gjorde så jävla ont att jag kan inte beskriva det. Fy fan vad elaka vuxna kan vara, inte konstigt att barnen också lär sig att vara elaka. Det ända som var positivt var att Anita brydde sig lite mer om Jonathan å försökte få kontakt. Hon och han var ute å gick lite å så. Sen ville Jonathan inte vara inne alls så att jag fick vara ute med han å busa. Sen efter en stund kom alla ut och vi skulle bege oss hem. Blev att dom stog kvar å prata å prata å prata. Moa var på väg till mig några ggr men att Ella ställde sig i vägen så hon inte kunde komma fram. Det hette att "hon gjorde så för att Moa inte skulle smita ut på vägen". Som om jag skulle låta tösen springa ut på parkeringen. Höll käften men det tog ganska hårt. Kanske tar jag åt mig för mycket för att jag mår skit. Men dom vet hur jag mår så dom behöver ju inte heller spela på det. Men straxt efter det satt vi i bilen på väg hem. På vägen hem kände jag hur trött jag blev, och hela kroppen degig. Men det berodde på alla spänningar som släppte helt. Skrutten somna gott på vägen hem.

15:30
Äntligen hemma igen :), skrutten sover och jag fixar mig lite ledig. Ska åka till Hanna å prata å hjälpa henne lite. Bytte om å åkte, hämta upp henne å hoppa in på affären :). Sen hem till henne å fika mm. Skrutten var inte på super humör utan ville hem till pappa. Så att det blev en snabb visit hos henne.

16:30
Hemma igen å besök av barba. In å fixa matlåda och mat i skruttens mage. Sen blev det diska och fixa till det. Gubben åkte iväg med barba och då duscha jag å skrutten och sen snutta. Efter det så bråka ungarna. Men att lite gjort i alla fall.

21:49
Sitter ännu här nu å skriver och skrutten sover i min famn :). Så att nu är det god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela