lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Tyst

Publicerad 2013-04-05 14:31:05 i Allmänt,

Som sagt det har varit tyst ett tag från mig, det har varit lite  mycket att tänka på och dagarna dom har bara gått på som bara den . Helt otroligt vad man kan få tiden att flyga sin kos av att inte göra så mycket alls känns det som.
Vad har jag gjort då? Följt mina bloggar som jag läser och jag har fixat ute på altanen så att nu är det fint där ute så att man kan sitta å fika å mysa av den varma solen som tittar fram nu mera om dagarna. Stor städat och fixat, tagit promenader och lämnat skrutten hos dagmamman. I onsdas gick det inge vidare han var hur lessen som hellst när jag lämna han och han ville med mamma hem igen. Men att jag satt en stund med han och sen lugna han ner sig lite och sen hade det gått hur bra som hellst att leka mm. Han somna gott i vagnen när vi gick hem och vädret det var underbart. Igår så var han inte på humör alls utan han skulle bara vara inne och bara vara sur. Men att efter mycket om och men och på eftermiddagen så gick han ut och han tyckte det var skoj. Annars har dagarna bara gått på och allt bara varit som det brukar. Jag har haft lite jobbet med mig själv eller lite mer än vanligt måste jag säga vet inte vad det varit men att det har gått över lite så nu är det bara den vanliga psykiska skiten i skallen. Tror det blev lite mycket i skallen och så när middagen var. Det blev inget bra med något då. Jo snutta har köpt en ny mobil så att nu är hon super nöjd, men att vi väntar på att nya sim kortet ska komma som vi var tvungna att beställa för att hon hade ett vanligt sim kort och det skulle vara ett micro till den nya luren.Så att hon väntar förbrilt på att den ska komma på posten :). Surfplattan har inte kommit ännu så att den väntar hon på också så att det är ganska mycket tjat och besvikelse varge gång som posten varit och det inte har varit något till henne. Mmm får hoppas på att något av det kommer på posten i dag i alla fall. Idag blir det att gå å hämta skrutten hos maggan och snutta hon ska till anna-elisabeth å hänga en stund. vet inte riktigt vad det var dom skulle göra men att något var det. Gubben slutar tidigt i dag för det är fredag men att han ska åka och besikta scanian så att vi får se hur det slutar ;) Får hoppas att det blir blankt papper på den så att man slipper massa kostnader. Sen nästa vecka blir att besikta en annan bil så att  då får man hålla tummarna igen. Annars som sagt så kommer nog dagen bara knalla på som den brukar och så mycket kommer inte hända direkt :( Hanna ligger sjuk så att så mycket med henne kan man inte göra :( Så helgen blir att städa ute och inne och fixa till det lite, funderar på att även ställa ut lite ute möbler men att man kan hoppas på att man kan annars klippa till lite gräs ute eller nått. Skulle vara så skönt att kunna ha det snyggt ute så att folk slipper ha ont i magen av hur det ser ut. Avskyr folk som ska glo och lägga sig hur andra har det och inte. Hmm sköt era egna saker så blir det bra kan jag lova, eller som man brukar säga städa framför din egna dörr innan du städar hos andra. Men att det har folk aldrig kunna görat så att det är bara att stå ut. Ska bli skönt att ut å gå sen så att man kan rensa skallen liten så att man kan ta nya tag sen igen med livet en stund. Snutta blir borta till kvällen så att det blir bara jag å skrutten på efter middagen en stund sen. Fundera ut lite mat med så att man kan få det i magen också. Hmm vet nog vad jag kan koka ihop. Igår åt vi hemma gjorda burgare å det bara älskar barnen kan jag lova och gubben med ;). Blev några över så att jag kan ta det som lunch innan jag ska gå å hämta min skrutt. Åååå solen den lyser gott den nu å det känns lite ljusare än vanligt på något vis, funderar på vad jag ska hitta på att göra medans tiden ska fly. Eller så tar man å slappar å njuter av tystnaden som är nu. Eller jag vet inte vad jag ska göra, har legat en stund i soffan men att tankar bara flyr runt och jag bara drömmer konstigt när jag somnar. Har drömt massa skit sen ett tag tillbaka nu och jag vet inte varför alls, men jobbigt är det och saker som är min största rädsla har jag börjat drömma om

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela