lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Hemma

Publicerad 2013-08-23 12:25:20 i Allmänt,

Har varit hemma ett litet tag och det e skönt. Blev att jag tog en kaffe med Titti efter att jag lämnat Jonte bus :) Synd bara att det väckte en del oroliga tankar och magen fick jag ont i. För att hon umgås med Tess och det är en mindre bra människa så att snack blir det nog nu. Vet inte vem man kan lita men att jag sa det till henne att jag litar inte på henne eller tess så att det är inget jag gömt undan kan jag lova. Hmm fick lite bekymmer och lite ångest idag, för att jag fick veta att några skulle träffas i dag med sina barn å busa mm och det är i kväll runt fem ca, men problemet är att jag ska vara med Hanna i Vadstena på hennes firma fest så att man blev lite sliten. Önskar att man kunde dela på sig så att man kunde göra båda och. Men att det kan man inte tyvärr. Solen lyser och är underbar kan jag lova och det känns ändå rätt bra med det mesta men att något ska väl göra att man inte gör det länge. Snutta var så fin idag när hon åkte till skolan och jag var tvungen att erkänna att hon blivit stor nu och inte den lilla på två år som tultar omkring och går efter mamma. Tiden den flyger iväg och man undrar vart tiden for iväg. Men att det är så att dom små blir stora också och man kan inget göra åt det. Man får ta vara på tiden och njuta så länge man kan det :) Annars i dag har det varit lugnt, pappa är här och fixar med sin bil så att han kommer nog in snart och dricker kaffe igen. Det har löst sig lite för pappa och det är toppen det och det känns skönt ett mindre moment att oroa sig över och ha ont i magen över. Blir nog att vara ute och leka som bara den i lekparken med min underbara son sen, och jag ska fundera över mat också blä för detta med mat hela tiden. Fy det börjar bli jobbigt att komma på varje dag vad som ska ätas mm Funderar på mys mat men att vad skulle det vara tro? Taccos är inte skruttens bästa mat direkt och vad ska man ha annars? Aaaaaa vad detta är tråkigt :( Men att det löser sig nog hoppas jag i alla fall. Men att jag har ångest över detta ikväll att slåss med och jag hoppas att jag slipper dåligt samvete men att det kommer jag nog ha i alla fall för att man vill ju vara snäll men att man kan inget göra något. Igår som sagt så var det full rulle med att städa bilen och sen plocka in stolen och häta den. Skrutten han såg fram i mot att hämta sin stol men att när jag kom fram till kyrkogården så somna han och han sov hela vägen dit och hela vägen hem, han sov när jag bar in han och han sov hela tiden då jag städa bilen. Han vakna då jag var klar med det och då öppna vi paketet som vi hämtat. Vad lycklig han blev när han fick se sin stol och ännu lyckligare när han upptäckte hur mycket mer han såg när han satt åt rätt håll :) Han prata på som bara den och han komentera allt när vi åkte och lämna snutta på sin träning. Han blev lycklig av att få åka vält med sin pappa när vi kom hem för att det älskar han, älskar allt med maskiner att göra. Han ville följa med pappa när han skulle lämna välten också så att det var kul för han. Han satt och var helt impad på vägen till Vadstena så att han var tyst och bara titta. Ja det var kul att han blev nöjd och att han gilla sin stol. :) Och ännu bättre blev det när snutta sa att det blev den färgen han ville ha då ni titta första gången efter stolar och vad som fanns. Så att ja det var en bra dag igår för barnen. Idag var skrutten nöjd för att han skulle till maggan och alla barnen :) Så att bus och stoj blir det för han :) Skönt att det funkar med det. Gubben ska upp till min pappa i dag och hjälpa han med utbyggnaden som han håller på med och sen hem å ta jonte då jag och hanna ska iväg. Japp så att kvällen den kommer flyta på men dock inte bli sen för att skrutten kommer sakna sin mamma. Och han är inte van att bli nattad av sin pappa- Hoppas att kvällen kommer bli bra bara. I morgon är det fullt upp igen, då ska gubben till en jobbar kompis och lämna aluminiumställningen och sen till anders. Jag ska åka till borensberg för snutta ska på match och sen blir det kalas för att snutta är bjuden till alex och vi med. Söndagen blir full den med, först bio med alex och sen blir det kalas hos anna som man fick veta nu i veckan så att det är full rulle hela helgen nu så att man får hoppas skrutten är på toppen humör denna helg så att allt bara flyter på som det ska. Men att det som sagt åter står att se hur det blir det med det hela. Nä nu blir det att göra lite och sen hämta skrutten

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela