lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Söndag

Publicerad 2013-08-04 14:31:05 i Allmänt,

Ja herre gud vad fort denna helg gått och jag har inte gjort så mycket alls. I fredas så lämna jag min underbara dotter på station och hon skulle åka till sin pappa. Varken hon eller jag ville det men att det är hans helg, suck vad det var sorgset. Men att hon var glad att jag stanna och följde henne till tåget. När hon var lämnad och tåget gott så satte jag mig och skrutten i bilen och åkte vidare till vadstena,vädret fint :) När jag kom fram till vadstena så skulle jag hitta till stället där jag skulle hämta pappen och efter ett litet straxt så hitta jag dit :) Bara tio rullar tänkte jag när jag skulle börja bära in det i bilen, men det skulle jag inte sagt för att fy för fan vad tungt det var och det kändes som 100 rullar. Väl i bilen så bar det av hem, skrutten han sov gott i bilen och när vi kom hem så lät jag han sova lite till. När han vakna så börja vi med maten och gjorde paj, mmmmmmmmm mmmmmmmm mmmmmmmmm mmmmmm stog han under tiden. Han älskar mammas paj ha ha ha ha och mums det är det. När maten var i ugnen och allt undan plockat så kom gubben hem med barba, dom skulle åka och hämta en bil hos mäsing så att dom kom in för att dricka lite och säga hej. När gubben kom in sa han mmmmmmmmmmmmmmm luktar mat :) Så att dom skynda sig iväg för att hinna hem igen innan det var klart. Så att när dom åkte så duka jag fram och sen tog jag en dusch för att vara klar med den biten och göra något mer under kvällen hade jag inte tänkt mig. Jag hade varit klar en liten stund innan gubbarna kom hem igen. Så att maten den gick åt och mätta blev dom allt :) När vi suttit en stund så sa barba att va fan jag har ju en lur du kan låna tills du får en ny och egen, så att han å gubben åkte och lämna bilkärran och sen åkte till barba och hämta lur. Medans dom var borta så diska jag och plocka undan och tog en kopp kaffe :) Pappa ringde och undra hur det hade gått i vadstena mm mm Sen kröp det fram att han ville att jag skulle komma för att han kände sig ensam :( Så att vi bestämde att jag skulle komma bara gubben kom hem och lite. När dom kom tillbaka så fick jag luren, men batteriet tomt helt och barba hade lånat ut sin laddare och inte fått den tillbaka. Så att ladda den det kunde jag inte :( Så att den fick ligga hemma och vänta, prata med gubben lite och han ville med mig :) Så att vi åkte, på vägen dit så släppte vi av barba hos punkarn för att han skulle hämta bil där. När det var gjort så fortsatte vi till pappa, han hade kommit rätt långt för att hållt på och fixat med taket ensam. Blev att vi lasta av pappen, drack kaffe och sen spika pappa och david lite, under tiden dom spika så messa jag med hanna via davids lur och så kom hon och jag fram till att jag kunde låna hennes för att hennes laddare passa till denna lur. Så att när vi åkte hem så svängde vi förbi henne och hämta den. När vi kom hem så bar jag upp skrutten och la han i sin säng och sen när det var gjort så höll jag andan när jag skulle sätta dit laddaren, men klick sa det och den passa hur fint som helst :) Så att den fick ligga under natten och ladda.
Ja då gick gubben upp halv sex och åkte till pappa för att hjälpa han med taket, hmm kan lova att jag å skrutten sov gott :) Vakna vid åtta och var hur trött som helst ,men att jag och skrutten klev upp :) Fixa frukost och funderade på hur dagen skulle bli?! När frukost var i magen och undan dukad så satte jag mig med luren och la in tele nr och fixa lite, schitt vad batteri det drog så att jag satte i laddaren igen och ladda upp till 100% så att det skulle vara fullt. När det var gjort så fixa vi till oss och jag fixa bellas toa mm vid kvart i elva så bar det av till hanna ch anita och sen gick vi ner till torget och kolla in loppisen och sen handla kött mm mm till grillningen. När det var fixat så gick vi för att ta ut pengar åt anita och då sprang jag på min körskole lärare :) Snacka om att hon var glad att se mig och jag blev glad att se henne :) Växla några ord mm och sen gick vi vidare hem. När jag och skrutten kom hem så packa vi in allt i kylen och sen fixa skruttens lunch och jag fixa sallad också. Dammsuga, hängde tvätt, och packa in allt i bilen som skulle med till pappa. Så att vid halv tre bar det av till borensberg för att grilla. Tände grillen mm när jag kom fram och sen åt vi. Jag och skrutten stanna till 19.00 och sen packa vi in allt i bilen igen och sen åkte, på vägen hem så messa hanna och undra om det regna på mig, men nä det gjorde det inte men bilxtar och dunder var det allt. Hemma i skänninge regna det som fan så att jag bara vänta på att det skulle komma. Hann inte mer än komma utanför borensberg så blev det mörkt och sen var det som om hela himmelen öppna sig och det öste verkligen öste ner. Gick inte fortare än 50km hem så att det tog sin tid innan man kom hem. Väl hemma så började man andas igen och slappna av. Packa ur allt och sen bada vi och fixa lite. Blev en ganska tidig kväll i säng, runt tio låg vi i sängen och sen somna :)
Vakna vid nio och gubben hade redan åkt till pappa för att fixa med taket igen. Det sista på ena sidan så att jag å skrutten fick äta frulle ensamma. När vi fått frukost i magen så kolla vi lite tv och myste. Sen fixa vi till oss och gick ut, plocka upp alla äpplen från backen och sen satte vi ut gräsklipparen så att gräset blir fint igen :) När det var fixat så satte vi oss myste en stund och sen åkte vi och handla lite :) Så att nu har skrutten fått lunch i magen och jag har slappat lite. Nu väntar vi på att klockan ska bli så mycket att vi kan åka och hämta snutta på station och sen åka och hämta maja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela