lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

jobbet

Publicerad 2013-12-21 13:53:32 i Allmänt,

Sitter på jobbet å jag är snart klar nu med mina grejer.
Har suttit ner en stund nu å kollat på schemat som vi fått.
Kan inte påstå att jag jublar av lycka eller så.
Detta schema kommer innebära att jag aldrig i stort sett kommer umgås med min familj eller ha ett liv utanför jobbet.
Jag har en jävligt jävligt stark magkännsla av att detta schema är gjort för att få bort oss med barn för att slippa vabb mm mm.
Jag har en stor klump i magen nu och all lycka bara for ur mig.
Den ena tjejen med barn, vi är två.
Hon har sagt upp sig och går hem nu den 7/1.
Jag annsökte om ledigt den 7 10 19 inte samma månad.
Men enligt mitt schema så vart det inte beviljat alls.
Jag får prata med han den 2:e om saken.
Jag känner mig lite taggad av att stanna å kämpa på.
När någon försöker få mig till något så blir jag motfalls kärring å gör tvärt om.
Men i detta fall så vet jag inte, jag vill inte välja bort min familj.
Jag ser detta schema som att jag måste välja mellan min familj och jobba.
Vem väljer bort sina barn?
Inte jag i alla fall.
Det är ett tuft beslut och man har inte bara sig själv att tänka på i detta fall.
Hur jag än vänder mig så blir det fel.
Väljer jag bort jobbet så rasar ekonomin nu å vi hamnar i skiten.
Och det går inte, det får bara inte hända.
Men jobbar jag kvar så blir min familj lidande.
Jonathan som är en sån mamma gose han blir tokig.
Han har ju börjat nu och då jobbar jag åtta-fem.
Jag kan ju kolla upp lite å så och sen söka annat jobb under tiden medans jag slavar och vissa här på jobbet svassar runt som prinsessan själv.
Har en kännsla av att det kommer vara mycket surt, trötthet och intriger.
Man ser ju redan nu hur dom tre hyenorna här hugger å beter sig jävligt illa.
Falska som fan.
Men man får bita ihop å se oberörd ut.
Men som sagt detta var ej vad jag skrev på.
Idag efter jobbet så ska jag suck upp till ett annat ormbo som inte är kul.
Men att jag har inget val och barnen mina väntar på mig.
Efter ormboet så ska vi åka till Tranås och lämna min snutta :'(.
Henne ser jag först den 27:e på kvällen då hon ska hämtas på stationen.
Jag kommer sakna henne som fan och jag kommer känna en tomhet.
Pappa ska vara med mig å fira jul i år.
Det ska bli super kul och jag hoppas han kommer trivas med det.
Fy vilket skitväder vi har nu då :-( blåser halv storm ute å regnar suck.
Undra hur halt det kommer bli i kväll när man åker hem.
I morgon var det sagt att det skulle bli en tur till Motala, men gubbens bil e trasig å han behövde ev min i morgon.
Gäsp vad jag är trött nu å har ingen lust att gå dit.
Men man får bita ihop grrrrrr.
Nä göra lite nytta å gå sen då.
Ha det gott så länge nu :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela