lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Annorlunda

Publicerad 2013-01-09 11:05:58 i Allmänt,

Japp en annorlunda dag och den känns konstig på flera olika sätt. Idag har verkligen ledigheten efter julen tagit slut. Jaqueline är i skolan och jonathan tillbaka hos dagmamman i dag. Han var super glad när vi kom dit och han fick leka mm. Känns skönt att lämna han där och ännu bättre nu när tiderna blivit annorlunda också, från och med i dag är det Måndag, Onsdag; Fredag som gäller och från 08.00-13.30 så att det kommer bli längre dagar och han kommer få äta med dom. Det känns mycket bättre att ha det så för att när det var 3 timmar om dagen så kändes det bara stressigt och träligt mest för Jonathan som inte hunnit mycket mer än börja leka så skulle han hem igen. Så att han kommer nog vara tröttare nu i början innan han kommer in i det hela och han kommer vara van sen när det blir hela dagar från tidig morgon till sen efter middag :). Så att jag måste säga att jag känner mig lite ensam just nu och funderar på vad man ska hitta på, man blir lite handlingsförlamad när man är van vid att ha han hemma och nu han inte är det. Men att det är bra att det blev så här tycker jag allt :). Jag får dammsuga i kväll när gubben kommer hem och han har köpt med sig min nya dammsugare hem, för min paja igår helt så att nu blir det en ny. Så att jag får plocka och fixa lite medans jag väntar på gubben. Jag väntar även på lite andra besked också och jag hoppas att dom är goda och att man får veta det man vill. Har sökt massor med jobb nu så att jag hoppas att det blir något possitivt besked med det hela och att man får komma igång att jobba och känna sig som människa igen. Men att det känns skönt att vardagen har kommit och att det blir tider mm som det brukar vara. Och att sonen och dotter kommer in i rutiner ige, det är ju synd att säga att det har varit några direkta rutiner nu när man haft ledigt och när man hållt på med renoveringen på fin rummet. Så att det känns bra nu att det händer lite mm och att det inte är lika slappt. Känner mig lite trött men att det har nog med att göra att man gått upp tidigt nu och det har man inte gjort på ett tag. Men det har varit mysigt att haft det ledigt och att familjen fått umgås med varandra och bara myst. Inge stress och inga direkta måsten har det varit heller utan dagen den tog man som den kom. Igår var jag och Jonathan i Mjölby med ragna och det var mysigt, fika och man hade skoj. Hon tyckte det var roligt med att få lite tid med Jonathan och hon körde vagnen så stolt så stolt och jonathan tyckte det var roligt. Vi kikade i affärer och handla lite å fika gott. Man blev lite piggare av att komma ut och se lite annat och inte samma sak som alltid. Promenad blev det på ett sätt då för hemma kunde man inte gå det var regna å regna hela tiden och man blir skit som bara den om man ska gå på vägen här hemma då när bilar kör förbi hela tiden och framför allt lastbilarna. När jag och skrutten kom hem så var vi ute en stund och lekte å plocka lite på gården så att luft och lek blev det i alla fall. Skrutten var nöjd och glad och då är jag det med :) Jag hoppas att detta år kommer att vara lättare och att man kommer må bättre mm och att saker löser sig. Men att det känns som att det kommer göra det och jag kommer nog att må bättre igen, jag tänker inte ge upp på något sett utan ge allt jag har. Fy vädret i dag är grått och det duggar hela tiden så att det e inte roligt ute alls men att det är ju den årstiden nu så att man får vänja sig. Nä nu ska men vell ta och göra lite nytta.
Kram på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela