lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Brr

Publicerad 2013-01-22 09:27:41 i Allmänt,

Fy för bara den, -11 ute och 19 inne, ganska kyligt inne då. Så att det var bara att kliva upp, på raggsockar och flis morgonrocken å sen elda. Jonathan gick upp till syster och kröp ner, somna om gjorde han så att dom sov en stund extra. Lite skönt att plocka å pyssla för sig själv en stund :). Mina tankar går till min bästa vän som inte har det för lett nu och är antagligen stressad i själen och för mycket att tänka på, hon får inte i sig att äta den stackaren. Önskar jag kunde göra något men det är inte mycket det. Jag kan stå vid hennes sida och stötta å finnas när hon behöver det. Det är inte lätt inte. Gubben han fryser nog ute nu, han jobbar som markarbetare och gjort i 12år nu, och då är dom ute i alla väder å jobbar så att han fryser nog ganska bra nu. Inland kan det hända att dom blir permiterade för att det är för kallt att jobba ute eller att marken är för frusen att gräva i. Så att han har det kallt . I dag ska vi fixa lite jag och barnen för att barnens pappa fyller i morgon.
Kladdar mer sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela