lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Fullt upp

Publicerad 2013-01-03 14:16:54 i Allmänt,

Dagarna går och för fort också. Men det kan bero på att det sovs för länge om dagarna och allt bara blir sent sent sent sent och allt bara blir kaos. Nä upp på morgonen och komma igång det är det bästa för att det ska bli ordning på torpet och rutiner så att det blir normalt igen. Renoveringen tar mycket tid och saker blir inte som man tänkt sig med det hela och jag mår skit för att jag inte är lika delaktig i det hela. Jag tar hand om barnen och han fixar. Känns inte rätt men att det får man ta och så får jag inte hjälpa till heller. För att han ska göra allt mm mm och sen får jag stå med hundhuvudet och skämmas inför alla att jag inte har hjälpt till. Att jag inget gör mm mm men att jag borde vara van vid det hela nu. Över våningen är är klar nu och så undervisningen. Det tar sin lilla tid att städa ur julen. Men tack och lov har man plast gran så man slipper dammsuga barr i ett helt år som det brukar bli. Men att nu är det klart, julen är ut städad och jag är nöjd som bara den :) Just nu lagar jag mat för fullt och sen efter maten blir det att åka och köpa färg till snuttas hår. Hon har pratat länge länge nu om att färga håret så att det ska hon få göra. Blir en färg som tvättas ur så att hon inte tar en färg som sitter som hon kommer ångra direkt. Ska även passa på att köpa schampo och balsam då. Gubben han håller på med rummet som bara den och det blir fint :). Skulle ha haft hemma gjord glass till pannkakorna som jag gör. Blir inte glass för att jag glömde lägga i formen i frysen igår så att vi får ta det en annan gång. Fick glass maskin av gubben förra året och den är super bra men att det gäller att komma ihåg att lägga formen i frysen som sagt för den ska stå 8 timmar till ett dygn för att det ska funka. Men men det blir gott ändå :). Annars har denna dag varit bra, skönt att ha hela familjen samlad och mysigt. Hämtade henne igår på station och sen myste vi till det med Max :). Ikväll blir det ev att åka till pappa en sväng men att det får vi se vad vi orkar mm
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela