lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Hatar denna sjukvård

Publicerad 2013-01-13 11:40:57 i Allmänt,

Min son har varit sjuk nu mer eller mindre i 8veckor nu med ögoninflammation och det är inte roligt. Först bråka med dom om att få komma in på Vc och dom gav medicin. Sen hem och pumpa i medicin så gott det gick i ögonen i 2 veckor suck. Ont och han mådde Inge bra alls. Sen kan man ju tycka att han skulle frisknat till men icke. Han har gått med det nu och jag har ringt Vc hundra ggr nu men dom tar inte inte in han. Så att man kokar vatten, torkar, torkar, torkar hela hela tiden. Ögonen är svullna, såriga, och man ser hur ont han har. Men nej då egenvård som gäller. Ringde 1177 igår och dom sa ring i morgon bitti för det finns inga jour tider kvar. Suck, man kände hopplösheten och men tänkte att i morgon. Fortsatte med att torka, fortsatte att kliva upp på natten för att torka å torka. Blir inte mycket sömn alls här hemma nu. Eller det har varit si och så en tid nu när han varit sjuk. Inte så konstigt inte. Kliver upp tidigt i dag och fixar frukost, och fixar allt klart. Ringer 1177 och får en tid till jourcentralen till kl 11. Känner sig lättad och glad. Börjar fixa så att man ska bli klar, rätt som det är så ringer luren och det är läkaren jag ska till. Han talar om att jag inte behöver komma, för att dom kan ändå inget göra för dom har Inge labb. Utan han skulle faxa till Vc och tala om vad för tester dom ska ta på Jonathan och osv. Sen får vi se hur lång tid saker tar och om det är så långt gånget att han får medicin. Annars är det egen vård som gäller. Så han säger att det kan bli ytligare 2 veckor till hemma med Jonathan. Då blir det 10 veckor. Jag blev så jävla irriterad så jag råkade säga både det ena och det andra och lite till. Frustrerad för att min son inte får någon hjälp, att dom bara skiter i det hela. Och sen tackar jag min stjärna för att jag inte fått jobb. För jag hade blivit av med det direkt. För dom skulle nog inte god ta att jag var hemma så länge med han. Fattar inte vart sjukvården tagit vägen åt. Man får ju ingen hjälp längre ju och man får ligga på som fan för att dom ska titta på än eller lyssna. Snorkiga tjuriga sköterskor som svarar eller ringer upp. Fan dom verkar tror att dom bara kan skita i det hela och bete sig. Jag kan lova att jag hänger inte sjukvården högt alls, jävla slakt hus på ren svenska. Man ska Hellst vara död för att få hjälp. Just nu är jag så så så så arg, frustrerad och Lessen för min sons skull. Jag lider med han varge dag och jag kan inget göra, helt hjälp lös är man. Hallå det är barn ni mixtrar med och skiter i. Aaaaaaaaaaa vad arg jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela