lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Morgon

Publicerad 2013-01-24 08:38:48 i

Ja en tidig morgon utan att lägga sig igen. Skrutten valde att vakna ihop med syrran idag. Så att det är bara att vara vaken å se glad ut. Natten blev lång igen suck och ont över allt har jag också Men att det får man ta när man har barn. Brr kallt som vanligt var det också så att det blev att elda å se glad ut brr kallt än suck. Nästa helg blir att följa med Hanna till Linköping och köpa ny bokhylla till henne :) blir även att hjälpa henne sätta ihop den så den kommer på plats och allt. Nästan så man blir avis på henne, minns när man bodde ensam och jobbade då planera man och fixa med lägenheten. Åkte alltid minst 1gång i månaden med po och handla på Ikea ha ha ha den bögen har både smak och e eller var rolig. Ja det var tider det. Lite nostalgisk måste man få bli ibland. Men nu har man en underbar familj man inte skulle vilja byta bort. Hmm förutom när det gnälls i värsta laget. Men annars är det en fart fylld, mysig familj man skaffat sig :). Ja livet på landet med min familj det är livet det. Snutta höll på att missa bussen i dag så det blev stressigt, men hon var så glad så glad över att få använda sina nya skridskor och hjälm i dag. Köpte det i fredas men hon låg sjuk måndag och tisdag så att då blev det Inge åka. Så i dag på gympan blir det åka av utav bara den. Och på rasterna med, för skolan har spolat upp isen igen :). Ja hon får en rolig dag i skolan i dag det tror jag i alla fall. Skrutten sitter i soffan ihop med mig å leker med sin lastare så det e lugnt en stund nu i alla fall :). Titta på termometern nu och brrr brrrr inte konstigt det är kallt och svårt att få upp värmen. Det är -20 ute och blåser, brr brr stackars ungar som e ute och leker, men har dom tagit på sig så borde dom inte frysa. Är rädd för att min dotter inte klädde sig som hon skulle, för att hon brukar tro det är sommar ute även om det är is kallt ute. Men men barn är barn vad ska man göra? Inte mycket inte man kan göra. Men jag ska prata med henne om att klä sig ordentligt och att det är kallt. Hon blir aldrig frisk om hon inte klär sig, så det blir att prata lite med henne. Måste sätta mig och fixa skoldagboken med henne och sånt, hon stavar som en kratta och skriver hur slarvigt som Hellst å ändå säger inte fröken något om det när hon ser det. Är vell något som vi föräldrar ska ha koll på själva. Det är väldigt många faktorer som gör att jag saknar väderstad och jag önskar hon kunde gått kvar där osv. Men att alla skolor kan ju inte vara lika bra som väderstad skola. He he he flytta tillbaka till hogsta så hon kan börja i väderstad igen. Men att det kommer inte ske :( nä nu ska vi äta lite frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela