lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Vart tog dagen

Publicerad 2013-01-19 18:18:50 i Allmänt,

Ja vart tog dagen vägen åt? Fattar inte hur fort det gick, man har inte hunnit med så mycket man velat känns det som. Men lite har man allt hunnit i alla fall :) Dammsuga mm det får jag nog ta i morgon tror jag allt, för nu är det kväll och man vill gärna mysas med familjen. Vakna i morse och det var inget mysigt alls kan jag lova brr 17 grader inne och -18 ute kolla tempen under natten och den visa -25 så att lite varmare hade det allt blivit ändå. Så elda elda elda gjorde man för glatta livet kan jag lova er, sen blev det frukost och mys med sonen en stund. Efter att man fixat till sig och fixat allt så blev det dags att hämta Hanna för att åka till Mjölby och handla lite framför allt fynda blöjor och hämta ut skruttens medicin som dom inte hade här hemma. När vi kom fram blev det lite mer fynd än som var tänkt, var inne på nille en affär som inte varit öppen så super länge men den har en del grejer som man faller för :). I dag hade dom 70% på allt så att det blev två stycken större lek korgar med hjul på som vi fyllde med leksaker när vi kom hem. Tycker dom funkar bra så att det blir att inskaffa 2 st till att ha där upp på hans rum. Sen var vi inne på klippet men att dom hade inga glas som jag ville ha så att det bar av hem och in på ÖB efter att vi fixat blöjor och handlat mys mat. På ÖB blev det en ny muffins form och jag hitta glas, dock köpte jag bara 6st av dom för att jag var osäker på om det var sånna jag var ute efter. Sen bar det av hem när vi varit på ÖB. Laga mat och lekte som bara den med Jonathan. Efter ett tag blev min son trött och ville sova så att han fick det, medans han sov så passa jag på att hänga ner kläder och fixa en del, fick egen tid en stund så nu har man gjort sånt man inte ofta varken hinner eller riktigt orkar eller prioriterar direkt. Så nu känner man sig som en ny människa och man har fått nya krafter igen känner jag. Skönt ibland med egen tid mm och få känna att man har tid med sig själv ibland. Glasen jag köpte är skit bra så det blir 6st till att inför skaffa sig. Nu ska vi baka muffins :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela