lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Kvällen den kom

Publicerad 2013-07-03 23:29:23 i Allmänt,

Oj ja kvällen den kom ganska fort och jag har haft fullt upp efter urnsättningen. När vi var klara och sagt hej då till lasse så åkte jag och barnen hem till hanna och anita å fika. Efter det blev det en tur till mjölby, först åkte vi och handla och sen lämna in stenen så att om 9veckor kommer den att vara klar och då ska jag och hanna åka å hämta den å sätta den på plats :) När allt det var klart så bar det av hem å lämna hanna till antita igen. Sen hem och då valde ungarna att dom skulle vara ute och det gjorde dom rätt i för det var fint väder :) Jag satte igång med att börja städa på altanen och laga mat så att nu är det fint där, herre gud vad allt ska ta tid när man gör något då :( När det var klart så höll ungarna på där uppe och fixa å dona så det blev fint. Så att jag beslöt mig för att ta resten av huset också. Så att nu är det stor städat och fint :) Och all tvätt är tvättad å hängd också nu Så på lördag kväll blir det att dammsuga och torka av dom igen :) Sen är det bara att folket kommer på söndag, jag har några dagar kvar att ladda inför söndag. Håret är jag super nöjd över och denna färg kommer jag behålla nu för att den hamnar jag alltid till igen. Annars så har pappa varit här och fikat som vanligt och davdi han har varit hos johanna och fixat. Han åkte vid ca fem och kom vid nio så att det tog sin tid men så är det ju en hel del han har kvar att ta bort och kasta bort. Men min man är inte känd för att kasta något så att det blir nog en heeeeel del hem hit. Känns skönt att det är klart inför kalaset och jag hoppas på fint väder så att det kan bli lång bord ute och slippa ha det inne. Funderar på att ha engångs grejer så att man slipper diska och greja efter folket mmm det får nog bli det tror jag allt. Nepp ta och sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela