lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

suck

Publicerad 2013-07-01 17:13:52 i Allmänt,

Är så less på detta, jag har suttit och uppdaterat min dag med massa text och bilder. Sen när jag skulle publicera det hela så loggades jag bara ur och allt var borta igen. Börjar tröttna på detta jävla strul nu för det är inte roligt att skriva massa som bara försvinner :( Men att jag får börja om nu då :( Vakna i morse av att gubben kom hem från tandläkaren, men att klockan var lite för mycket. Halv nio och vi skulle vara där halv tio baaaaaaa vilken fart det blev, upp för trappan och väcka snutta och ner å fixa frukost och fixa ungar å mig. Efter lite stress så blev vi klara i tid och kunde åka. Hanna messa lite å var sugen på att följa med till Mantorp så att jag plocka upp henne på vägen. Väl i bilen och på väg så kunde jag äntligen pusta ut och varva ner en liten stund i alla fall. När vi kom fram och packat oss ur bilen så bar det av in för att lämna snutta hos frissan och vi gick och kolla lite på Karlssons. Men det var väldigt ur plockat så att det blev inget fyndande alls där. När vi var klara där inne gick vi och kolla hur det gick för snutta, och snutta var precis klar när vi kom så att det var bra. Sen bar det upp till city gross och inhandla allt till kalaset, och suck det blev dyrt i alla fall trots att det bara var lite frukt och glass :( men allt kostar i dagens samhälle. När vi handlat klart så packa vi oss in i bilen och Jonte var på små surt humör och det var inte konstigt alls för när jag kolla klockan så var det ju lunch dags. Så att det bar av hem och väl hemma så packa jag in allt och fixa lunchen till mina barn. Jag och hanna tog en kaffe under tiden vi vänta på dom :) När lunchen var i magen och blöja bytt så bar det av mot Motala och alla var nöjda :) När vi kom till Motala så var min faborit parkering ledig och vi packa oss ur :) Väl ute ur bilen bar det av till banken, men banken hade lunch stängt så att det blev att gå till fiket, på vägen till fiket så passerade vi kapphal och dom hade lite rea kläder ute så att snutta hitta en tröja som hon ville ha så att det blev den för att jag kunde inte säga nej.
Å snygg var den ju med :) När den var betalad och klar så bar det av mot fiket, och vi hade tur att det inte var mycket folk alls där. Så det gick fort att beställa och sätta sig till bords :) Men fy för satan vad det var dyrt att fika, 86kr för en fralla, 2drickaoch en krämbulle å en negerboll. Jag tyckte det var sjukt dyrt för det lilla ju. När vi fikat klart så bar det iväg till toa och efter det blev det hm och där fynda jag ett par kort byxor till skrutten
Och dom med snygga ju :) Sen bar det av till banken och på vägen hitta snutta ett ställe där man kunde köpa lite till hennes spel så att hon ska dit på måndag och handla några gubbar och sen spara resten till marken :) Och då ska jag passa på att handla till kisse missen vi ska hämta sen med :) När vi kom till banken gick hanna in å betala och vi var utanför och busa medans vi väntade
Och sen bar det av hem, och skrutten han somna som en stock på vägen hem
Och nu är han vaken och jag lagar mat å eldar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela