lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Vad fort

Publicerad 2013-07-02 22:31:52 i Allmänt,

Dagen gick i dag.
Jag har inte riktigt fattat när dagen tog slut riktigt.
Våran dag började runt halv nio, fast att vi vakna sent så var man sååååå så seg att man ville inte kliva upp och börja dagen.
Medans jag satt på säng kanten å försökte vakna till så sprang skrutten upp å väckte snutta.
Å hon var lika trött och seg som jag kan jag lova.
Efter en stund blev det frukost och man började klä sig.
När vi fått på oss kläder så gick barnen ut å jag satte igång att städa fläkten för det var länge sen nu.
Så att det tog sin långa stund och några avbrott för att kolla ungar mm
När det var gjort och varmt i pannan så slängde jag i färg i skallen och fixa.
Medans färgen gjorde resultat i skallen så fikade vi lite glass och efter det så städa jag lite.
När håret var klart så fick jag ett ryck att städa pannrummet och det tog sin tid det med kan jag lova.
Men fint blev det allt måste jag säga :)
Barnen lekte på och det var hur lugnt å skönt som helst.
Tänk vad bra dom kommer överens mellan varven :)
Dom hade super kul och man kunde höra hur gott dom skratta mellan varven :)
Tvätta lite å fixa med lite av varge när det ringde på dörren.
Hmm titti var det som man inte hört något från på hundra år.
Hon hade med sig ett regnskydd till min nya vagn.
Hon hade "läst" på bloggen att jag behövde ett.
Hmm borde sett då att jag skaffat ett.
Hmm men snart kom det fram att det var nyfiket på katterna och när jag skulle hämta dom.
Jävla koll folk ska ha.
Nyfikna som bara den, tittis mor är tydligen släkt med Sven.
Mmm det är så att världen är bra liten och att det alltid finns någon som vet något.
När dom varit så ringde jag Hanna och prata lite skit.
Kom fram till att jag bara skulle laga mat, åka å panta sen skulle jag komma å ta kaffe :)
När maten var i magen så kom pappa och sen drog klockan iväg.
Så att det blev inget Hanna i kväll :(
Pappa var kvar så länge att det blev allsång med han :)
Skrutten somna straxt innan det börja å snutta satt å vänta på yohio som skulle sjunga.
Och nu sover även hon och jag sitter här.
Kolla lite till på tv och sen krypa i sängen å sova.
Blir en känslosam dag i morgon och det gäller att ha ork då.
Hmm sitter ännu och funderar på när dagen tog slut.
Vad fort den gick och jag tycker inte att jag gjort något direkt.
Men visst det är skönt när dagen går och man känner sig lite nöjd :)
Har märkt att jag lätt blir sur när jag inte hinner med det jag planerat och något kommer i mellan.
Märkte det lite tydligt i kväll då jag inte hann med att panta åt snutta och hann med att fika med Hanna.
Eller det kvittar lite vad det är, har jag bestämt mig för att göra något och jag inte hinner så blir jag sur.
Jag gillar inte att umgås med folk och jag blev nog lite sur när Davids syster och sambo dök upp och david missat att säga till.
Blir sur när jag inte vet för då kan jag inte ladda och hitta ork.
Som sagt vad jag gillar inte att umgås med folk.
Och jag kan inte rå för det.
Så att kalaset på söndag för snutta det laddar jag inför och lika dant inför fredag.
Det som är jobbigast är att david inte fattar hur det är och verkar inte vilja fatta hur dåligt jag mår över det.
Att jag far så illa av att umgås med folk.
Jag blir bara så Lessen över det.
Men att någon gång fattar han nog det.
Men att dagen for sin kos
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela