lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Dagen

Publicerad 2013-06-17 11:31:59 i Allmänt,

Japp dagen den har gått lite halv fort, så att jag har tagit det lilla lugna en stund. Suttit här och skrivit, kollat mail och mina bloggar jag följer varge dag troget. I morse vakna vi och det kändes tomt och tyst, för min älskade underbara dotter som driver mig till van vett är inte hemma. Hon åkte igår till sin japp just det och det var med blandade känslor hon gjorde det, men att jag hoppas att hon får det bra och roligt. Hon har ju mobilen så att jag kan ju prata och skicka sms till henne när det känns för jobbigt. Igår kväll fick jag ett sms från henne där hon skrev,: god natt mamma och sov gott, jag älskar dig ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad varm i hela hjärtat jag blev och glad kan jag lova :) Igår efter att jag kört henne så åkte jag till hanna och lämna kaffe å hämta peng sen blev det lite prata å så som alltid :) När jag kom hem så var skrutten lessen, han sakna sin mamma och han grät så förtvivlat att jag fick lite ångest för att jag varit borta. Han lugna sig efter en stund och sen blev det varmkorv med bröd, mmmm det tyckte han om kan jag lova. Barba var förbi en stund och prata lite skit, sen blev det tv när han åkt och när skrutten somnat så blev det en dusch och sova. Och som sagt sen vakna man i morse och det var inge roligt alls, vädret var inte det bästa heller men att nu verkar det vara fint. Jag tog med vagnen till maggan men att det blir inge gå i dag :( Jag fick en klipp tid till halv ett i mantorp och det var skoj så att jag tog den kan jag lova, 150kr så att jag gråter inte så mycket. Fick tipset att ringa till dom för här i skänninge är det fullbokat ett tag så att jag gjorde det. Mitt hår som inte är klippt nu på ett bra tag det behöver verkligen det kan jag lova. Jag ska även kolla hur länge denna tjej finns kvar, för då kanske man har tur att kunna boka in snutta tills hon kommer hem igen. När jag klippt mig blir det att åka och hämta skrutten, hem å lämna vagnen och åka till väderstad å hämta hannas cykel och sen blir det att dumpa den hos henne. När det är klart blir det att åka hem och fixa mat tills gubben kommer hem från jobbet :) Ska bli skönt att få hem han man saknar han :) Jag väntar med spänning varje dag på att min handläggare ska höra av sig och jag får komma igång med allt som ska göras. För att hennes tanke är att jag ska komma tillbaka till karlssons som anställd denna gång :) :) :) Så att jag hoppas det blir snart det. Men att jag räknar inte med att det blir innan sommaren men att under kan ju ske :) Jonathan var super glad över att få komma till barnen och leka :) Så att han kommer nog vara trött när jag hämtar han :) Då ska man snart ge sig av till mantorp :) Ska bli skönt att få klippa till skallen lite igen så att det ser lite roligare ut igen och man kan känna sig lite som en ny människa igen. Lite nostalgi :) Innan Allt Är Försent Innan allt är för sent Vill jag be om en chans Vad har du att förlora På en, sista dans, säg inte nej När jag lägger armarna om dej Jag har sagt de förut Jag försöker igen Det kan inte bli värre Men det finns nå´t min vän Lägg allting annat åt sidan Innan allt är för sent I stället för att prata, har jag gått och mått rätt dåligt, för min del Men det kommer alltid något som går före, fast jag vet att det är fel Ska man greppa om halmstrå, eller vända och gå Det är nu eller aldrig, försök att förstå Innan allt är försent… De odds vi båda har i dag, är kanske inte någon, du vill satsa på Men tänk tillbaks, försök att se, det vi två har är kanske värt någonting ändå Man kan leta bland smulor, Om hungern finns kvar Tid värd att offra, ge mej ett svar Innan allt är för sent… Lägg allting annat åt sidan Innan allt är för sent Denna text är från en lasse stefanz låt, och denna är en av alla texter david skicka innan vi blev ett par :) Tänk vad tiden den går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela