lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Regn å åter regn

Publicerad 2013-06-27 22:46:53 i Allmänt,

Det regnar som bara den och det är super tråkigt det :( Min son är ännu vaken och vägrar somna grrrrrrr men att jag härdar ut. Gubben han är på firma fest :) Hoppas han har trevligt och slappnar av lite granna nu :) Han kom hem runt tre och stressade lite för att hinna allt och det gjorde han allt. Jag och skrutten vi körde in han till Motala till den här Johan som han skulle åka med in till Linköping. Det var lite knöligt att ta sig igenom Motala för att dom har stängt av några filer så att det var en ganska lång bilkö att ta sig igenom. Men att det gick efter en stund :) När jag var på väg med gubben så messa jag och Hanna lite med varandra och kom fram till att jag skulle plocka upp henne när jag kom hem så att vi kunde åka till MAX mmmmmmm. När jag släppt gubben så bar det av till Hanna och skrutten var över lycklig att vi skulle hämta henne. När vi kom fram så var hon snabb som bara den att komma ut :) Så att vi kom iväg fort :) Prata på och hade lika kul som vanligt måste jag säga :) Väl inne på max så satt vi och njöt av den goda maten och av sällskapet. När vi ätit gott bar det av hem igen, väl hemma hos Hanna så gick vi in till Anita och prata lite granna :) När vi kom hem så diska jag, plocka in disken och sen blev det duscha och göra skrutten fin till i morgon. Sen dammsuga vi och efter det så blev det soffan och lite mys å gos. Kollade mailen lite och fick se en kul grej, jag har kommit med i en kampanj till :) Sen blev det att kolla in det och fixa det mm medans skrutten han satt och kolla traktorn på min mobil som banligt :) Nu sover han gott som bara den och jag ska straxt bära in han till sängen, ja han får sova bredvid mig :) i natt. I morgon är deta sista dagen hos Maggan för sen är det ett låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt sommar lov för han. Tänkte jag skulle kolla om jag kunde få en dag nästa vecka bara, för att jag fick mail från min handläggare om att hon skickat en tid till mig nästa vecka så att jag har nog brevet i morgon. Fy vad det ska regna hela tiden då :( Får hoppas att det blir några soliga dagar innan sommaren är slut helt :( Idag har det inte blivit mycket prata med snutta alls :( Vet inte varför det bara blev så av någon anledning tydligen. Men i morgon skulle hon messa när hon vaknat och blivit lite firad. Hon blir firad i morgon i Tranås så att det blir nog en rolig dag för henne, och lite paket. Prata lite med henne så att det fick jag veta och sen att hon var lite sur för att hon snart ska bli tvungen att dela rum med Angel. Suck det ville hon inte alls, och det kan jag förstå med tanke på att hon är så stor nu att hon behöver egen tid och att få ha sina saker ifred och lite hemligheter. Men det kommer hon inte få ha tydligen. Tycker synd om henne men som tur är så har hon ett eget rum här som hon älskar förutom färgen men annars så är hon nöjd :) Hmm pappa ringde och gapa när vi var på väg från max, det var ett jävla liv för att david tagit disel från han så att ena dunken var tom. Man kunde ju fan fråga eller säga till. Han som behöver den tidigt i morgon mm mm han ville att jag skulle tanka på direkten. Men till slut så fick jag han att lugna sig till david kommit hem. Så att när gubben kommer hem så ska jag sätta mig i bilen och åka å tanka dunk jävelen åt han. Men är det hela jävla värden om han tog disel, märkligt att det ska vara sånt liv om det och att det ska betalas tillbaka direkt. Men pengarna han är skyldig oss det är det fan inte bråttom med inte. Så jävla irriterande kan jag lova. Sen fick man veta en sak till, suck att den alltid ska vara med på ett hörn och hela tiden vara värre mm mm blir så jävla irriterad. Hur känns det Hanna? Sista jobb dagen i morgon och sen har du lite sommar lov :) Gött gött, vi får ta en liten vin kväll med något gott att äta :) Nä nu ska jag lägga in min son, gå och slänga sopor, och sen blir det dega lite tills gubben min kommer hem igen. Sov gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela