lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Regn ännu

Publicerad 2013-06-26 15:05:03 i Allmänt,

Ja regnet öser ner och min son han sover gott i soffan brevid mig :) Han var nog ganska trött efter allt busande med Maggan och barnen
Jag ska snart börja med maten och vänta på gubben min att han ska komma hem igen :) Undra vad det blir att hitta på ikväll nu då? Då det inte blir picknick med alla och Vadstena är ju inget att åka till när det står som spö i backen hela tiden. Men att det kan behövas att det laddas ur ordentligt med tanke på hur konstigt varmt det har varit nu några dagar. Funderar på om gubben har blivit mycket blöt med tanke på att han jobbar ute hela dagarna :) Pappa var här en sväng och tjata, han ville att jag skulle kolla upp hyres värd i Borensberg och det gjorde jag. Hitta några st men att jag vet inte om dom hade något ledigt, men att han får ringa runt och kolla så får han ju veta. Annars kan han ju bo i stugan och komma hit och duscha mm mellan varven. Ja det årdnar sig nog med tiden med allt hoppas jag i alla fall. Skrutten var arg på mig när vi hade kommit hem, han ville åka i sin vagn med ratten, men att jag sa nej. För att jag har inget regnskydd till den så att han blev tokig på mig och förde ett himla liv. Men att det fick han göra för att jag kan inte trolla med knäna heller. Jag hitta på tradera nu så att vi får se om jag vinner eller ej. Man kan ju hoppas på det :) Hitta kasse till hanna som hon vill ha, så att jag ska säga till henne om att jag hittat och att hon kan sätta över om hon vill ha en så fixar jag det. Jag ska sätta mig straxt och kolla surfplatta till henne också så att hon får tag på en snart :) :( Fick ställa ut den röda backen förut som regnet kan droppa ner i, det är hål i vårat altan tak :( Så att när jag städa så upptäckte jag det :) tur för det är inte kul när det är blött. Suck det ska alltid vara något hela tiden ju :( Skickade mail till min handläggare förut på arbetsförmedlingen men att jag har ännu inget hört från henne igen :( Det tar tid och jag har inge tålamod alls suck, tänk om man kunde knäppa med fingret så att allt blev klart, ja då hade jag knäppt som fan kan jag lova. Nä nu ska jag bege mig till köket och börja med maten :) Höres sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela