lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Regn

Publicerad 2013-06-26 10:50:32 i Allmänt,

Men jag har bara regn hos mig :( Japp i dag regnar det som bara den och det kunde bli upp till 40 mm i dag så att det kommer nog regna hela dagen lång nu. Jag sitter och känner mig lika grå och trist som vädret är nu. Genom förkyld ännu och jag är helt slut mellan varven kan jag lova. Jag har lämnat sonen hos Maggan och som sagt i dag blir det ingen picknick med alla dagmammor och barn med föräldrar. På ett sätt tackar jag dom högre makterna för det, för att detta med massa folk är inte min grej alls som ni vet nu. Men att det hade varit skoj för barnen eller nått Jag har dammat och tänt i pannan nu så att jag ska straxt ta tag i att dammsuga och torka golven innan det är dags att hämta min son igen. Bara jag får upp orken och lite energi igen, för denna förkylning den tar kol på mig mellan varven. Jag hade hoppats på att få sova en stund medans han var hos Maggan men att det ser det inte ut att kunna bli nått av. Jag får sova när han somnat sen en stund, han brukar ju det efter Maggan :) Ska handla lite innan jag hämtar han i dag, brr ingen lust alls att ge mig ut i dag men att det kan inte hjälpas jag måste det i vilket fall som. Fy den 7/7 kommer det massa folk hit, ingen lust alls men att snutta fyller så att det ska bli kalas för dagen. Men att dom brukar inte stanna så länge så att det är skönt det, och man kan andas ut sen. Jag orkar verkligen inte med folk alls längre, jag vill bara gömma mig och inte komma fram alls. Men att tvungen är jag med tanke på att jag har barn och dom har olika saker som man måste gå på och dom behöver den sociala biten och få komma ut mellan varven. Visst lekpark det har vi som heter duga kan jag lova och super kul har dom i den men att dom behöver komma ut och få se folk och få leka med andra mm mm Så att ta sig i kragen och tvinga sig ut bland folk är jag tvungen att göra mellan varven och försöka slappna av så att barnen inte ser eller märker att jag blir panik slagen och får ångest som bara den. Det är därför jag blir så virrig när jag handlar och helst springer genom hela affären, det är för att jag får ångest, blir förvirrad och jag vill bara fly. Jag pallar verkligen inte detta alls och nu har det även blivit så med Davids släkt när dom kommer, jag får ångest och jag laddar i två veckor över att dom ska komma. Det kvittar vad det än är så måste jag förbereda mig och ladda för att ta mig genom uppgiften eller att göra det. Jobbigt är det, och jag kämpar varje dag med detta, jag önskar att det inte vore så men att det är många grejer som gör att det är så här, det ena ledde till det andra å det tredje och det fjärde osv om ni förstår vad jag menar med det. Jag hoppas att mina barn slipper detta och att dom får ha ett normalt liv med mycket glädje och att dom kommer älska livet å sig själva. Jag hoppas att dom aldrig behöver uppleva detta som jag har nu och som jag kämpar med. Det kanske inte syns men att jag har en kamp med mig själv varje dag och dag ut å dag in, året om. Ibland är jag helt slut och bara orkar inget alls medans vissa dagar då orkar jag lite mer och känner mig ganska pigg å vaken. Vissa dagar då är humöret bra men aldrig på topp, och vissa dagar då är humöret så illa att det bara är att gömma sig å inte visa sig. Vissa tycker att ja vi kan ta att du är som du är, men att det kan dom inte för att råkar jag inte vara på topp eller orka med folk just den dagen ja då blir dom sura trots att dom vet att jag har såna dagar. Hmm kallar inte det för att ta mig som jag är. Men att det är deras problem Nä nu ska jag ta mig en runda med dammsugaren och golv moppen :) Snuttas present är klar nu, så att nu behöver vi inte fundera mer på det och det är skönt det :) Nu är det bara att handla hem allt till kalaset som vi ska ha att fika, blir ingen tårta för att hon äter inte det så att det får bli något annat att ha, glass med massa gott till. Jag får fråga henne vad hon vill ha :) Hej så länge nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela