lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Tyst

Publicerad 2013-06-10 15:10:19 i Allmänt,

Ja nu är det tyst en stund och har varit det sen ca 14.00 då min son somna gott. Trött och sliten efter en dag med maggan och alla barnen som busat :) Jag har varit hos pappa och hjälpt han lite med det mesta, städa ur kylen ordentligt åt han och kasta massa mat som var gammalt så att nu har han det fint igen och det luktar gott :) Sen fixa jag till i städskrubben och sen kasta lite där med. Jag har bokat en tid för att tvätta åt han så i morgon mellan 14.00 och vad det nu var så ska det bli rena kläder åt han igen :) Pappa har tömt förrådet och städat ur det, så nu är det bara ragnas saker som står kvar. Det får hennes ungar ta och fixa med, och lika dant i lägenheten så kommer det bara finnas hennes saker kvar och det får som sagt hennes ungar ta hand om. Jag fattar inte hur ungar kan bli dom krigar mot varandra men dom är jävliga mot pappa också jag fattar inte hur man kan bete sig så. Jag blir tokig varje gång det är något skit som östs på pappa, och sen blir det surt för att pappa inte vill betala allt. Hmm det kan ju den som är skyldig göra, jag menar 70 000 är mycket pengar och sen bete sig som den inte vet vad som hänt med dom. Fan vuxna människa bete dig och stå för det, istället ska pappa få lida ?? Nä jag fattar inte hur man kan, visst jag och mina syskon har NOLL kontakt men jag tror inte att vi skulle bete oss på det viset i alla fall men att å andra sidan kan jag inte stå för dom men jag tror inte det alls. Den dagen vi ses igen är sorgens dag och det kommer inte vara roligt alls kan jag lova. Pappa var så så så tacksam för hjälpen och han tyckte det var roligt med sällskap och någon å prata med en stund :) Jag fick ett plätt järn av pappa så det ska jag fixa till och sen blir det plättar till middag :) Nu sitter jag och väntar på att snutta ska komma hem och prata om sin dag :) och hur det var att cykla till och från mjölby skogs sjön. Undra om det blev något bada? Spännande i alla fall och få höra om hennes dag och lite, ska bli skönt att hon kommer hem. Blir att åka och handla lite och sen blir det hem igen när hon kommer och skrutten vaknat. Undra hur gubben haft det på jobbet? Hoppas det har gått bra i alla fall och att han är på bra humör, är tråkigt när han är sur och tvär. Idag blir det favorit mat för barnen i alla fall och det ska bli kul att steka å se hur det är. Hoppas bara att det funkar och att det blir bra :) Trött som bara den men att i morgon får jag sova och skrutten med :) Nä nu ska jag umgås med min dotter som kom in genom dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela