lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Vilken dag

Publicerad 2013-06-18 23:11:44 i Allmänt,

 
Och vad fort den gick. 
Vakna vid åtta av att min son krama mig och sa hej mamma. 
Han är sååååå mysig på morgonen när han vaknar. 
Låg kvar tills klockan var ca nio, läste bok och sjöng :)
Sen klev vi upp och åt frukost å myste lite. 
När vi var klara blev städ, stor städa hela huset och lyssna på Ledin :)
jonathan han digga som bara den och skratta med hela hjärtat och det lyste om han :)
När städandet var klar så fixa vi till oss och greja lite. 
När vi var fina och mätta så åkte vi till blomster affären och beställde 5 handblommor till i morgon. 
När det var gjort bar det av till Mantorp och på vägen dit satt Jonathan och sjöng å prata på som bara den. 
Så att färden dit gick fort och sen har det ju varit en underbar solig dag :)
så varmt och gott har det inte varit på länge nu så att det var välkommet kan jag lova. 
När vi kom fram så bar det av in å handla. 
Det gick hur fint som helst , han gick bredvid mig och prata på. 
Plocka i varor och pistolà dom :)
det var helt underbart vad bra det gick och var sköt Sam :) 
När vi kom ut från affären så möttes vi av solen och dess värme mmm det var gott att sitta ner å ta en glass. 
När vi var färdigà så bar det av till ÖB å handla mopp sett åt pappa. 
Blev lite smått gott också :) 
När vi kom hem packa vi upp och sen gick vi ut och lekte. 
Jag sprang in och ut för att jag laga mat samtidigt. 
För när vi kom hem upptäckte vi att det var dags att fixa mat, för att gubben skulle vara hemma in en timma. 
Men skrutten var nöjd i alla fall. 
Efter en stund kom gubben hem och Jonathan var över lycklig när  hans pappa kom hem :)
efter maten blev diska och fixa, sen gick vi ut och lekte igen :)
Efter en stund ringde luren och det var min far som behövde ha en skjorta tvättad så att jag å skrutten satte oss i bilen å åkte. 
För att jag blev tvungen att boka tid i hans tvättstuga för david hade fortfarande inte fått tummen ur röven å fixat slangen. 
Men när vi kom så behövde vi inte det för att då hade han bestämt sig för att åka och köpa en ny i morgon suck. 
Orsaken var att skjortan hängt länge, och har man rökt inne blir att rök gult tillslut och förstört. 
Men jag tog med skjortan för att tvätta den. 
jag fick trixa lite men att den blev som ny kan jag lova. 
Så att jag är riktigt nöjd med mig för det och för att gubben fick tummen ur och fixa slangen :) 
När det var gjort gick vi ut och lekte, klippte gräset och fixa lite. 
Sen blev det duschen och fixa gubbens matsäck till i morgon och en kvälls macka till skrutten. 
Hmm pappa dök nog inte upp för att han e skyldig pengar. 
Men får jag inga pengar så lämnar jag tillbaka skiten. 
För att han e skyldig för alla annonser vi lagt ut åt han. 
Hoppas verkligen att jag får pengar för blomman som är beställd och klar. 
Men han skulle ju åka i morgon till sin gull unge och hämta pengar. 
Fick tyst på han i söndas när han satt och prata om hur bra mm gull ungens nya är för att han tjänar prengar. 
Sa till ganska vasst att man kan vara en jävla skit även om man tjänar pengar. 
Man är inte bättre för det eller duktig. 
Tyst jävlar blev han och det känns bra. 
I morgon är dagen då Ragna begravs och tyvärr så kan man inte vara med på grund av hennes tokiga galna ungar.
Ja dom verkar inte riktigt friska på något vis. 
Annars så är det ok. 
Nä nu är det dags att sova 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela