lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Liten vila

Publicerad 2013-03-02 15:49:48 i

Japp lite vila nu en stund, jonte har varit vaken till och från hela natten på grund av denna satans förkylning som var och varannan har just nu. Gubben har åkt till borensberg för att lämna tillbaka en skit bil som barba ställde här och sen blev stående som det mesta typ. Blåser halv storm ute och kallt, men solen lyser så fint. Dagen den flög sin väg tror jag nog allt. Vakna och gjorde frukost, blev lite irriterad av vad man såg när man titta ut men att det var bara att klä sig fort som fan. Jonte ville inte riktig äta frukost och var lite Lessen å hängig. Efter frukosten så städa vi lite och röjde å fixa jag å skrutten :) han lekte med sina saker för glatta livet :). Titta till på luren å såg att min bästa vän hade skickat sms så jag ringde upp henne å tjöta en stund. Kom fram till att vi skulle ses över en fika här hemma så att hon fick se vardagsrummet klart. Fixa lunch till mig å skrutten och sen bar det av, halv ett plocka vi upp Hanna, stanna på Konsum och på ÖB å handla lite :). Hanna gav mig 2 växter i plast och dom gjorde sig fin fint i hörnen som såg tomma och ledsna ut:). Tusen tack för dom gumman :). Sen blev det fika, skrutten somna å jag åkte och lämna Hanna hon hade tvättstugan. När jag kom hem igen så åkte gubben å barba och jag la mig hos skrutten :) efter att jag plockat in ved och satt lite fart på pannan igen. Rätt skönt att ligga här och slöa å sen har jag även lite koll på skrutten. Tycker det är lite otäckt när dom e så förkylda som han är. I kväll blir det :) melodifestivalen andra chansen kl 20.00 så då blir det att äta gott och titta på det, och framförallt jag får sitta i vardagsrummet jag älskar nu :). Blev så nöjd med det och det är så fint ju :). Blir att ta en dusch när skrutten vaknat medans han sitter i sitt badkar :). Gäsp vad segt det är i nu och ögonen vill gärna gå ihop, så jag ska nog ta och kolla pannan å sen sova en stund innan gull ungen vaknat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela