lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Morgon

Publicerad 2013-03-20 07:35:02 i

Japp morgon men inte lika kallt inne som det brukar vara. Gubben hade tagit sig tiden och orken att elda innan han åkte till jobbet. Skrutten ligger å sover ännu, trött efter igår tror jag. Var i hogsta igår som sagt å det gilla han inte. Precis hysterisk hela tiden å bara grät. Han skulle bara hem hela tiden. Å det tar ju på dom när det gäller krafter. Sen hem å då kom syster å busa hela tiden. Sen duscha dom på kvällen å sen åkte vi å handla, stor handla. Å det tog på han med tror jag. Men han somna sen vid nio ca. Sen sov han i sin säng men sen vakna han vid elva å så sov han i vår. Snutta sitter å äter frulle nu å ska snart gå ut till bussen. Jag ska väcka skrutten vid halv så att han blir klar till Maggan. I dag ska dom fira han å då blir det skoj :).

Min handläggare ringde igår och det var både bra och negativt hon kom med. Det negativa är att regeringen har beslutat att dra in på alla utbildningar och praktiker. Så att hon har suttit med sin chef hela förra veckan å försökt få han att gå med på att ge mig praktik. Efter mycket om och men å krångliga vägar så hade hon fått ett ja från han. Så att hon ringde igår å sa att jag får göra praktik men att det kommer ta lite längre tid. Så att nu i dag skulle hon skicka papper till facket som sen ska kolla lite på vad det nu är och sen ge sitt beslut. Sen ska hon fixa till alla papper mm sen ska det skrivas under å sen när det klart. :). Så som sagt det kommer nog ta tid. Men huvudsaken är att det är på gång nu i alla fall.

Annars är det som vanligt man kliver upp och gör allt man ska. Kämpar med psyket å jag försöker le. Försöker få gubben att se varför jag mår dåligt. Att allt han tycker bara är skit saker att må dåligt över inte är det. Att dom är jobbiga för mig och för varje dag som går så blir det värre å värre. Men det är nog svårt för någon att förstå som aldrig varit utan jobb, som aldrig haft dåligt med pengar eller haft det jobbigt med folk som lägger sig i å pratar om sånt som dom inte har en aning om. Ja det är jobbigt som fan för mig. Hmm bara att kämpa på så gott man kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela