lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Vilken dag :)

Publicerad 2013-03-08 15:05:41 i

Allt känns så bra i dag, och solen den lyser :). Helt otrolig dag är så lycklig och känner mig så så så glad. Vakna i morse och urk vad jag inte ville vara med alls. Nu när förkylningen verkade gå åt rätt håll så har man fått hosta, när jag hostar så bränner det, verker å river som eld eller nått. Varje gång man känner att hostan är på väg så försöker man kväva den och man får tårar i ögonen. Så bihålsinflammation och hosta suck kan det bli sämre? Jonathan var glad i alla fall, han har varit hos Maggan i dag och haft roligt :). Känns skönt att veta att han trivs där. När jag lämnat han så åkte jag hem å åt frukost med min man :). Var mysigt att få sitta i lugn å ro å äta frukost ihop, kunna prata å bara njuta av frukosten. Sånna stunder när man får dom är guld värda kan jag lova. Sen gick gubben ut och jag fixa här inne lite. Vänta på att Ame skulle ringa och det gjorde dom :) :) glädjande besked kan jag lova och jag blev överlycklig. Fick lusten tillbaka, livs gnistan tändes till igen. Ja allt kändes lättare och roligare. Så att trots att man är sjuk och jävligt eländig så blev det lättare och roligare med allt :). Så att när vi var klara i luren så sprang jag ut till david och tala om det. När vi prata en stund mm så följde han med mig å handla. Han följde med för att jag ville det :). Åkte till Mjölby å handla å dona lite. Sen blev det hem å lasta in alla varor och sen åka å hämta vår son :). Sen hem och nu är far och son ute å kör lastare och plockar lite med det mesta. Jag fick årder om att vara inne å ta det lilla lugna så jag orkar måndag. Snutta kommer snart hem och då ska hon sätta sig och göra en del av läxorna som hon har och när det e klart beroende på vad klockan är så blir det till Coop så att hon får köpa sitt lördagsgodis och hyra sig filmen som hon vill se. Sen hem å fixa mat eller tvärt om som sagt beroende på vad uret visar. Sen ska hon fixa sitt rum mm och sen mysa med oss. Mysa och njuta av att det bara är vi, i morgon ska hon ha Sandra hos sig och då blir det nog fart på det. Som tur är så ska jag ha min underbara bästa vän Hanna hos mig i morgon och äta gott, dricka gott och se på Mello ihop :). Japp morgon dagen ser man fram i mot också :). David ska iväg till Anders igen och sen fortsätta med Roberts bil, så att david kommer man inte se mycket av alls :( :( :(. Jag avskyr när han är borta, känns jobbigt och framför allt när jag är sjuk. Och det är så skönt när han är på gården eller i verkstaden för att då kan man gå ut till han, var med å hjälpa till mm. Han kan komma in å hjälpa till när jag behöver det mm. Ja det är en trygghet att ha han hemma :). Ikväll blir det nog bara jag och barnen för att han ska hålla på med Roberts bil så att den blir klar till söndag. Usch det är så mycket att göra hela tiden att tiden för varandra inte finns till. Men att det får man ta och göra det bästa av det. Mm nu ska jag greja lite. Vilket härligt väder ute :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela