lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Gäsp

Publicerad 2013-05-04 19:04:35 i Allmänt,

I dag har det varit full rulle ute och det har gått i ett :). Vi har varit på lastbils mässa i Mjölby i dag. Vi visste att det var i a sdag men att vi tänkte att vi skulle lata till det hela lite. När vi låg i sängen å myste med Jonathan ganska ny vakna så kom pappa å var kaffe sugen. Och jag fråga han om han skulle komma med. Och det ville han allt, blev en jävla fart på allt och allÀ. När vi höll på och böka runt så kom barba och tjoa så då haka han på med. Så att det blev en bra stund där inne, tabuts sprang runt som bara den å greja och fixa gratis grejer mm och godis :) pappa gick och myste bland  alla lastbilar och lite folk han kunde prata med. Jonathan han trivdes också men vid slutet när vi gått allt så tröttna han å ville hem. Så att det blev Max på vägen hem blev det Max och sen åt vi hemma. Jonathan var trött å sur men somna det gick inte. Sluta med att snutta gick ut med han och lekte. Efter ett par timmar kom dom in och morfar var med också. Blev lite fika och pang sa det så sov han i min famn gott :). Vi fortsatte och fika och för ca 20 min så åkte pappa hem och david skulle fixa med lite. När han kommer hem ska jag å snutta åka till Vadstena å handla lite och Jonathan ska vara med pappa. Blir skönt att åka iväg å få hem det man behöver mm. Och att det bara är snutta och jag :) ska bli kul också. Jonathan sover än och jag hamna i sängen och vilar lite :) är rätt trött å sliten nu och jag känner att det kommer inte bli mycket gjort mer här hemma. Gud vad skönt att det är tyst och att man kan vila lite. Funderar på att ta en dusch och fixa lite till vi ska handla. Skönt att åka fräsch och sen ha det gjort. Skrutten ska få bada lite när han vaknar eller annars efter att jag kommit hem igen :). Funderar på om jag ska köpa något och göra lite gott. Mätt som bara den ännu efter Max, vet inte men jag tyckte inte det var lika gott som jag brukar tycka att det är. Hmm undra bad det kan bero på?? Kan vara att man inte är lika sugen längre på mat som innan man börja jobba och stå vid spisen , men att det gör inget. Vädret är toppen i alla fall och varmt å skönt har det varit :). Hoppas det är lika fint i morgon då jag ska klippa gräset. Inge kul att klippa i dåligt väder, och regnar det blir det så går det inte att klippa. Så jag hoppas att det här vädret håller i sig :)
 
*******paus**********
 
Japp då har man duschat, fixat till sig och skrivit mat lista. Nu ska jag bara väckà skrutten och vänta på att gubben ska komma hem igen å ta skrutten. Man börjar bli lite seg nu efter dagens äventyr, intryck och ångest. Men att Snart kan man sätta sig ner å bara mysa i soffan :). Det ska bli skönt att lägga upp båda fötterna på bordet och slappa mellan alla skit program som dom visar på tv. Får se vad det blir för gött å tugga på. Hmm vet inte om jag har så mycket mer att skriva. 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela