lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Kväll

Publicerad 2013-05-12 22:00:00 i Allmänt,

Ja nu har kvällen kommit och dagen den gick ganska fort. Morgonen var tung och man satt med kaffet å tankar for. Gjorde mig klar efter frukosten och vid 10:35 bar det av till hannà för att hämta henne. vid 10:40 bar det av till kyrkan. Vädret var fint, och det var skönt ute. Men det var med ett tungt hjärta och tårar i ögonen som man gick in i kyrkan. Hanna såg lika dan ut som jag. Det gick bra ända fram till då dom läste upp namnen för då kom tårarna och jag höll Hanna i handen å trösta henne. Vi behövde inget säga räckte att vi titta på varandra. Det första ljuset från höger sida är Lasses. Det tändes när dom läste namnet, Gud vad man saknar dig min vän. Och vissa stunder mer då det är vissa saker man förknippar med dig. När det hela var över i kyrkan så tog det en stund att samla sig och få tankar på plats. Konsum nästa blev det och vi handla lite. Men att jag glömde risifrutty   så att det får jag fixa i morgon bitti. Men att det fixar sig,  när jag kom hem blev det att fixa lite och förbereda maten.  När det var gjort så gick jag ut å fixade med mitt växt hus. Det tog sin tid så jag fick avbryta och åka å hämta snutta :). När jag åkte in på stationen så kom hon upp för trappan lika glad som vanligt :). åååå vad kul det var att se henne och få krama henne :). När vi kom hem blev det att sätta in korven i ugnen och slå på potatisen på spisen. När jag fixade det så blev det att fortsätta med mitt växt hus :). Vi plantera potatis, lök, och plantera om mina smultron, kanske förökar dom sig nu och blir större å fler :). Fixade till gången för det var mycket jord och hmm myror så att jag skyfflade bort allt och hällde på vatten och sen la små sten över gången å ett ganska tjockt lager för det behövdes. Vattnade sen på allt igen. Får hoppas att det får hålla sig fint nu. När jag var klar med det så var maten klar och vi satte oss å åt mat mmm vad gott det var. Sen när vi fått mat i magen så gick jag å barnen ut å lekte å stoja. Sen blev det att kasta dom i badet, jag diska och när dom var klara så blev det att jag duscha å så. Nu sover barnen å jag sitter här å skriver. Skönt att ha en stund över å nu mot slutet blev det mycket kiv och surt mellan dom. Men det  blev det på grund av att dom var över trötta. Fy vad klockan springer å jag ska jobba i morgon å ta nya tag. Ingen större lust eller ork men att man är tvungen. Ta och bära upp sonen å sova.
God natt å kram på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela