lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Sjukt barn

Publicerad 2013-05-23 12:23:41 i Allmänt,

Ja så är det, tyvärr att barnen blir sjuka ibland. 
Jonathan var förkyld igår men inget direkt så. 
Vakna i natt och grät, och skrek som bara den. 
Efter en stund börja han kräkas slem och få  feber mm mm 
Så att därför är vi hemma och tar det lugnt. 
I morgon blir det nog dagmamman och jobb för min del hoppas jag. 
Fast att det är mysigt att få vara hemma med han också, njuter  av varge sekund och minut :) man har. 
Blev en tidig morgon i alla fall och mys :) 
Har ringt runt och gjort samtal som man inte hunnit med och fixat med papper mm så att lite nytta har det allt blivit :)
Han slöar nu i soffan så att han kommer nog somna när  som nu. 
Blir nog att åka å hämta snutta i skolan, jag  måste i alla fall ge mig ut och handla å fixa Alvedon. 
 
Hmmm sitter och funderar på hur falska, elaka, egen kära, människor är. 
Hur jävla äckligt nyfikna dom får vara och otrevliga. 
Fattar inte hur folk kan bete sig och ändå sova gott. 
Jag hatar människor och jag kräks över dom. 
Min fars sambo hade stått utanför östenssons i måndags och väntat på sin dotter. 
Medans hon stog där så var det ett par tjejer i min ålder som stog och prata. 
Det diskuterades om att jag ljugit om att jag har fast jobb. 
Den ense man känner visst mina chefer så att han ska vell vid nått tillfälle sagt till dom att monià har hon jobb hos er. 
Nä ska dom sagt hon har praktik, vi har inte den ekonomin att anställa. 
Så att det är ju bara en jävla praktik hon har och inget annat. 
Undra hur hon ska förklara för david sen när hon inte får vara kvar. 
 
Nu är det så här : att om ni ska stå och prata  skit så ta reda på fakta innan tack. 
Ja det är en praktik en praktik jag verkligen verkligen trivs med och gjort sen första veckan. 
Dom trivs med mig och vill ha mig kvar, har vetat hela tiden att dom kan inte anställa mig utan hjälp. 
Företaget har inte den ekonomin riktigt annars hade dom anställt mig rakt av. 
Vi har hållt på och bollat och Pelle kämpar med arbetsförmedlingen om att anställa mig med hjälp. 
Praktiken har förlängts en gång men det blir ingen mer förlängning tack vare att man får inte ha praktik under sommaren. 
Men att om det går tar vi upp praktiken igen efter sommaren. 
När man har praktik så jobbar man, man jobbar oftast mer och för mindre peng. 
Jag har aldrig sagt att jag är fast, men jag har sagt att går det vägen blir jag fast anställd. 
Men att vi får se hur det blir  
Och jag har sagt att jag jobbar på bidrag och hur ni jävla idioter tolkar det utan att fråga är eran jävla skalle värk och inte min. 
Sen undrar jag hur jävla nyfikna ni får vara igentligen. 
Jag menar springa och fråga mina chefer , hur fan funkar ni?
och det jävligaste är att jag vet inte vilka två ni är och varför det ska pratas om mig???
dom jag pratar med är min man, mina barn, Hanna och barba och så klart dom på jobbet. 
Och ALLA dom vet att jag jobbar där på bidrag och att vi inte vet hur länge jag blir kvar. 
Så att ni orkar det fattar jag inte, skit i mig och lev erat egna liv. 
Eller har ni så jävla tråkiga liv att ni måste spekulera och snoka i mitt? 
Jag pratar inte med några andra en dom och det beror på att resten av er är jävla skit pratare som vänder på allt och tror att ni är bättre än andra. 
Men att ett tips är att titta en extra gång i era liv så kommer ni nog se att ni inte är perfekta. 
Och en sak till, är ni så jävla sjuka att ni tror att jag å david inte pratar? 
Så har ni jävligt fel kan jag lova er. 
Ni kanske ljuger och grejar för era män så därför tror ni att alla gör så. 
Jag ska ärligt säga att jag HATAR SKÄNNINGE OCH DESS INVÅNARE!!!!!!
Sköt era egna 
Kan ni inte bara låta mig vara? Jag pratar inte med er eller om och det är för att ni ska LÄMNA MIG IFRED!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela