lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Regn

Publicerad 2013-09-16 15:47:20 i Allmänt,

Dagen den gick i dag med och det regnar för fullt. Jag och barnen är friska nu från feber mm och det är skönt det kan jag lova. Så jonte han var över lycklig att få komma till maggan igen och det var skoj. Lämnade jonte hos maggan och sen bar det av till skolan, snutta skulle ta sin spruta hon missa då hon var sjuk så att hon fick ta den i dag i stället :) Det gick super duper fint och hon klara det galant som sagt. Stolt var jag över henne som tog den utan att gnälla och gråta. När det var klart så åkte jag och tanka bilen för den var hungrig igen så att det vara bara att fylla på, det är tråkigt som fan att tanka och pengarna dom flyger sin kos. När bilen var klar och tankad så åkte jag till Rosi och drack en kopp kaffe, när den var slukad så gick jag till bibblan och lämna tillbaka filmen och sen apoteket å inhandla en ny temp och jag hoppas den är bra men att jag har bara hört gott om den. Sen blev det östenssons och sen hem å fixa lite. Jag ringde till elbolaget när jag kom hem så att nu är det klart som sagt, fyllde i med hjälp av dom och sen innan jag åkte och hämta skrutten så hoppa jag in och tog kopia på pappret så att man har koll på det hela. Sen bar det av och skrutten han blev över lycklig när jag kom så att det var ett himla pussande och kramande när jag kom innan för dörren. När vi kom hem så blev det att titta på traktorn på datan och nu kollar han på röjar ralf. Eller nja just nu har han somnat så att det var nog ett stojande som hette duga hos maggan i dag tror jag allt. Det ser skönt ut så att jag blir sugen på att sova jag med men att det går inte för att jag måste fixa maten och sen hämta snutta vid fem hos wilma. I morgon blir det att åka och hälsa på hans nya dagmamma som han ska ha på torsdagar och sen blir det hem igen, och på kvällen blir det föräldramöte. Jag ska även hålla fingrar och tår medans jag sitter där för att under tiden missar jag en match som dom har i morgon tjejerna och jag hoppas att det kommer gå lika fint som i igår. Men att det kommer det nog göra :) Annars som sagt så knatar dagarna på och det blir ett steg i taget och jag kämpar på så gott det går. Jag ska börja jobba igen den 23 så att jag laddar och kämpar för att åka dit igen. Nepp nu ska jag ta och fixa lite mat mm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela