lifeonsnippen.blogg.se

Här får ni följa med en fart fylld familj och vårat liv på landet. Följa oss i motgångar och framgångar å lite annat.

Seg

Publicerad 2014-07-02 14:11:19 i Allmänt,

Ja herre gud vad seg man är idag kan jag lova. Har haft fullt upp med och städa och putsa alla fönster i huset så att det har gått i ett. Jag har även tagit det lugnt och myst med mina barn. Nja nu har jag bara kunnat myst med Jonathan för att snutta hon åkte till .................. och har varit borta mer än två veckor nu :( Saknar henne till max kan jag lova och jag vill bara att hon ska komma hem till oss. Jonathan han saknar henne massor å har lite svårt för att förstå varför hon inte är hemma å varför hon måste åka iväg :( Men att på söndag kommer hon hem igen till oss och det ska bli så så så kul kan jag lova :) Jag har varit i Motala idag och grejat med försäkringskassan och sen inhandla allt till kalaset för henne. Jonathans present till henne är nästan klar vi väntar på att den sista delen ska komma på posten så är det klart för att slås in. Min och Davids present till henne är klar så att vi är klara i tid för än gångs skull ha ha ha ha ha. Det brukar bli ett j***a spring och funderande i sista minuten och sen när vi kommer hem så är vi inte nöjda i alla fall suck. Så att denna gång har vi lyckats och vi är nöjda med vårt val mm Så nu väntar man till måndag för att få se henne öppna sina presenter och se hennes min mm Man hoppas även att hon ska bli över lycklig och vara hur nöjd som helst med det hela. Men hon brukar vara hur glad som helst för det vi ger henne, på Måndagen kommer Anita å min bästa vän Hanna på förmiddagen och stannar till kvällen. Dom åker hem tills dom andra kommer för att Anita orkar inte med så mycket och sen blir det lite sent för henne. På tisdagen ska jag köra in Jaqueline och Vilma till Linköping och dom göra staden å för hoppnings vis så får dom en underbar dag ihop. Inte många dagar hon får ihop med sin bbf för på onsdag ska Vilma åka på läger och sen direkt efter det så blir det semester hos sin mor-mor. Men att man får hoppas att 3 veckor går fort så att dom får vara ihop igen. I helgen blir det rätt lugnt och skönt, fredag blir det slapp dag å fundera på livet, lördag blir det marken i Vadstena med underbara bästa Hanna och hennes mor Anita. Det brukar försvinna en hel dag när man är ute med dom och roligt har vi också så att det gör inget. Dock detta året blir annorlunda för att min dotter kommer inte vara med och det suger kan jag lova. Men att jag får hem henne på söndag och det ska bli så så så så så så kul kan jag lova. Söndagen blir att kolla över allt och se så allt finns hemma och sen fräscha till det lite och sen får man hoppas hoppas att klockan går fort och blir 16:10 så att hon kliver av tåget i Mjölby å är hemma igen. Vi pratar i stort sätt varge dag och hon är lika ledsen alla dagar å vill hem till oss och sin bff Vilma. Men jag peppar henne och jag försöker få henne på andra tankar så att det ska bli lite lättare för henne att vara kvar hos .............. Dock inte lätt men att man måste försöka så gott man bara kan och försöka att inte visa att man blir lika ledsen som hon när man pratar. Jag och min dotter står varandra väldigt väldigt nära och vi har ett band som ingen kan förstå sig på. Vi har gått igenom så mycket så otroligt mycket att vi är riktigt sammansvetsade och nära. Vi är bästa vänner fast vi har våra bästa vänner. Vi pratar om allt och har väldigt roligt ihop. Visst kan vi ha olika åsikter och bråka å skrika vi med så taket reser sig och dörrar håller på att släppa i från dörrkarmarna. Men att det är sånt som hör till också, hon håller på att bli tonåring och det är mycket som händer med henne nu och ibland kan det va svårt för henne att hantera. Men att vi blir alltid sams efter en liten stund och sen är det glömt. Min underbara goa älskade dotter. Nä nu måste jag göra en liten paus men straxt tillbaka :) Nu så är man tillbaka igen, jag var och hämta Jonathan hos dagmamman och det hade bara gått bra och han var nöjd som vanligt å go. Nu ligger han i mammas mysiga säng som han säger å kollar youtube en stund och han kommer nog att somna gott om en stund. Han somnade allt för tidigt igår kväll och vakna väldigt tidigt i morse kan jag lova. Tror han var vaken redan vid fem men låg å myste bredvid mig. Jag hoppas på att han ska somna en stund så att jag med kan lägga mig en stund. Har ont i kroppen och skallen den gör ont som bara den. Jag då vad gör jag? Ja ni jag har varit och är sjukskriven och vad som kommer hända ja det vet jag inte riktigt å jag är i det läget att orken att oroa sig är slut och jag bara släppt det en stund. Jag har ingen ork till något igentligen men att man måste ta tag i saker mellan varven tyvärr. Jag är slutkörd och orken till saker tagit stopp ordentligt stopp kan jag lova er. Jag hoppas bara på att jag ska komma tillbaka igen men vägen tycks vara lång dit och inte lätt. Mycket som hänt att allt går inte att skriva ner tyvärr, det skulle bli en hel roman tror jag. Nä nu ska jag mysa med min son

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela